‘Beleef weer meer’ moet cultuur opnieuw stimuleren

‘Beleef weer meer’ moet cultuur opnieuw stimuleren

beleef weer meer

Sinds ‘code geel’ gooien alle cultuur- en vrijetijdsorganisatoren hun deuren weer open. Niet alleen zijn de theater-, concert- en filmzalen terug open, maar ook de actieve cultuurbeleving - via de amateurkunsten of het cultureel vrijwilligerswerk – is opnieuw mogelijk. Toch blijkt dat allemaal slechts mondjesmaat terug op gang te komen. Om ons allemaal te heractiveren is er nu de campagne 'Beleef Weer Meer'. De initiatiefnemers van de campagne zijn de socio-culturele sector en de kunstinstellingen, samen met VRT.

Volgt het publiek?

De campagne wil ons herinneren aan de unieke troeven van live cultuurbeleving: de ontroering, de vervoering, de spanning en het samenzijn. De campagne ‘Beleef Weer Meer’ wil die sluimerende herinnering heractiveren en de goesting naar cultuur- en vrijetijdsbeleving in de meest brede zin opnieuw aanwakkeren.

Diverse campagnetools

Er zijn verschillende tools die je als organisatie, huis of lokale overheid kan downloaden. Er is zelfs de mogelijkheid om het materiaal aan te passen naar jouw wensen.

Download het campagnemateriaal.

Toegevoegd op 16 juni 2022