Oproep: Ervaring met digitale drempels?

Oproep: Ervaring met digitale drempels?

ouderen digitale problemen drempels

Of het nu gaat om een afspraak maken bij de dokter of bij de administratie, het kopen van een bus- of treinticket of het beheren van je financiën, in steeds meer essentiële levensdomeinen worden we in het dagelijkse leven geconfronteerd met digitale toepassingen. Dat brengt vaak ook drempels en problemen met zich mee. Heel wat mensen, waaronder ouderen, kunnen daardoor minder of geen gebruik maken van bepaalde dienstverlening. De Vlaamse Ouderenraad is op zoek naar mensen die zulke situaties meemaakten. Bemoeilijkten digitale drempels je leven? Laat het ons weten!

Problemen én oplossingen

We plannen hierover een advies uit te brengen aan de Vlaamse regering. Daarin willen we concrete getuigenissen toevoegen van ouderen die geconfronteerd werden met digitale drempels. Ook zijn we erg geïnteresseerd in mogelijke oplossingen of alternatieven die gevonden werden.

Deel je verhaal!

Maakte jij zo'n situatie mee? Of vond je een oplossing voor een digitaal probleem? Of ken je iemand wiens leven bemoeilijkt werd door een digitale drempel? Laat het ons weten. Je helpt er ons heel erg mee vooruit.

Stuur voor vrijdag 9 oktober een mailtje naar marc.soubry@vlaamse-ouderenraad.be of contacteer 'm via 02 209 34 57.

Toegevoegd op 2 oktober 2020